Aitame Teil valida õige varustuse ja see ka enda järgi seadistada
Tänapäeval on võimalik leida väga palju erisugust varustust. Aerudest ja päästevestidest kanuude ja kajakkideni välja. Kui olete ostmas või juba ostnud uue kajaki või kanuu, siis on tegemist standartse tehase toodanguga, mis mõeldud natuke sobima kõigile. Meie kogemused näitavad aga, et tehase toodet on võimalik muuta palju mugavamaks ja töökindlamaks. See kogemus on meil Eestis kindlasti üks parimaid, kuna oleme kümne aasta jooksul nii endale kui ka teistele huvilistele mitukümmend paati paremaks teinud
Kanuu ja kajaki puhul on kõige olulisem mugav istumine. Kui iste on täpselt Sinu järgi, võite paadis veeta tunde ja päevi täiesti muretult. Kuid kui iste ei ole mugav, saate sellest õige pea teada korralikult valutava tagumiku näol. Kanuu või kajaki istumisasend on ülioluline ka aerutamistehnika seisukohast. Halva istumisasendiga ei pruugi te kunagi omandada õiget aerutamistehnikat. Oskame anda soovitusi ja teha muudatusi paatidel nii, et saaksite istuda seal nii kaua, kui vaja.
Juhtimine
Kanuus toimub juhtimine ainult aeru ja õige tõmbetehnikaga. Kajakki on võimalik juhtida ka tüüriga. Meie kogemused näitavad, et enamus paatidel on mugavaks ja kiireks sõitmiseks vaja ümber ehitada jalapuud ja tüürilaba. Tüürinöörid soovitame asendada trossidega. Miks? Sest vee peal sõitmiseks on vaja töökindlat ja toimivat lahendust. Üks ebameeldivamaid asju on näiteks katkestada võistlus purunenud varustuse tõttu. Eriti, kui sõidad kõrgetel kohtadel. Sageli tehasest tulevad plastikut lahendused on üsna tuimad tükid ja annavad ikkagi mingi hetk järele. Aitame seadistada kogu tüürisüsteemi teie paadil. Kahese kajaki puhul on tüürimine raskem kui ühese puhul, kuna paat ise on pikem ja kaalub rohkem. Põhiküsimus on, kas tüürimine peaks olema ees või taga? Mõlemal variandil on omad plussid ja miinused. Näiteks meie oma võistluspaadid oleme kõik ringi teinud kas eest- või topelttüürile. Veidi sõltub ka paadimudelist. Võimaluse korral eelistame alati topelttüüri, kuna siis saab tüürijat vahetada ka hoo pealt ilma midagi reguleerimata.
Päästevest / ohutusvest
Ohutusvest ja päästevest on kaks ise asja. Aerutajad kasutavad ohutusvesti. Ka neid on erinevaid. Ühed sobivad matkamiseks paremini, teised jälle sportlikuks sõiduks
Aer
Aere on võimalik leida väga erinevates kujudes ja väga erinevatest materialidest. Üldiselt võib öelda: mida raskem aer, seda odavam ja vastupidavam. Kõige tavalisemate tugevate plastikust või alumiiniumist aerudega võib ka maad kaevata, kuid süsinikust aerudega seda tehes läheks see päris kalliks maksma. Samas, pikemate sõitude puhul on aeru kaal üks kõige olulisemaid näitajaid – mida kergem aer, seda lihtsam on.
Näiteid kanuuaerudest
Näiteid kajakiaerudest
Põlled ja katted:
Iga kajaki ja kanuu jaoks on olemas täpselt mõõdus põlled ja katted. Kasutatakse erinevaid põllesid karmides kärestikes ja näiteks rahulikel matkadel. Kanuude puhul saab ise ehitada katted peale, et sisu jääks kuivaks.
Riietus:
Riietus on kõige tähtsam detail sinu varustusest. Tuleb arvestada vee ja õhu temperatuuri, sinu tempot, tuule kiirust, aluse eripärasid(kanuu, kajak, sup, raft) jne. Rusikareegel on see, et kajakis on pigem soe, kuna istutakse paadis sees ja kokpit on kaetud põllega. Meil näiteks pole probleemi sõita miinuskraadidega võistlust lühikestes pükstes. Kanuus, raftis ja SUPil ei oleks see mõeldav. Tihti arvatakse ka, et kalipso või kuivülikond on kõige parem lahendus. Jah, seda see on, kui te kavatsete mõned tunnid vees veeta. Aerutamine on siiski vee peal tehtav spordiala, kus märjaks saadakse pigem higistades või siis aerult lendavatest veepritsmetest. Seetõttu on päris kurb vaadata võistluste startides kalipsodes inimesi. Kuivülikonnal on siiski oma koht täiesti olemas. Näiteks mereaerutamisel, kui tehakse pikki ületusi või lihtsalt surfitakse kaldaäärses vees, on nn kuivakas asendamatu. Aga võistlemiseks ei sobi ka see.
Lainemurdja:
Lainemurdjat kasutatakse enamasti maratoni kajakkidel. Tüüpiline näide on see, kui kärestikest laskudes lööb laine esimesel aerutajal(kaheses) üle pea. Lainemurdja muidugi kõike seda vett tagasi hoida ei suuda, aga päris suure osa hoiab eemal küll.
Pumbasüsteem:
Vee väljutamine paadist on väga oluline just maratonidel. Tihti pole sul võimalik raisata aega kaldale minemisele ja paadi tühjaks valamisele. Sellega sa tõenäoliselt kaotaksid mitu kohta. Kõige mugavam ja kiireim lahendus vee välja saamiseks on sisseehitatud jalapump. Hea variant on ka elektriline pump. Ise oleme aastaid kasutanud jalapumpa ja oleme sellega väga rahul.
Tekinöörid kajakil:
Matkakajakkidel on tekil nöörid ja kummid, mis on sinna pandud ohutuse ja mugavuse jaoks. Tihti on jälle see, et tehasest tulnud paatidel ei ole nöörid just kõige paremini paigaldatud ja oleme enda paatidel pidanud need kõik ringi siduma. Väga väikesed detailid, aga päeva lõpuks peitub just nendes pisidetailides Sinu edu võti.
Erinevaid nüansse on seadistuse juures väga palju. Aerutajad on erinevate parameetrite ja erinevate eesmärkidega. Sellest sõltub ka paadi seadistus.